De projecten waarvan mensen van te voren twijfelen: “Is het nog wel mogelijk om deze chaos goed te krijgen?” De complexiteit, de uitdaging, de lastige gesprekken voeren en samen toch tot een oplossing komen – daar ga ik van aan. Ik zet de basis neer en krijg mensen mee, met resultaat voor de korte termijn, maar zeker met het oog op de lange termijn. 

Ik wil een gezonde basis creëren waarop de organisatie en medewerkers zelf weer verder kunnen. Dus als het project of opdracht  staat en jullie zelf verder kunnen? Dan is het voor mij weer tijd om te gaan. Met een grote glimlach.

Wat drijft mij? Samen kwalitatief, uitdagend en betaalbaar onderwijs kunnen bieden.

Het onderwijs is altijd in beweging

Dat vind ik het mooie eraan. Samen geven we mee vorm aan de toekomst van onze leerlingen en studenten.

Maar die veranderingen brengen ook uitdagingen met zich mee. Zoals het meenemen van medewerkers in een veranderproces, het vormgeven van een nieuw curriculum of nieuwe visie, of focus behouden op de dingen die er echt toe doen.

Ik haal er veel voldoening uit om de basis voor een organisatie dan duidelijk weer op de rit te zetten. Om zo mijn steentje bij te dragen aan een goed onderwijs voor  leerlingen en studenten. 

Want ik ben, net zoals velen voor me, het onderwijs ingegaan om het een stukje beter te maken. Vanuit mijn passie, ervaring en achtergrond. Niet in het klaslokaal – dat laat ik in de kundige handen van de docent – maar vanuit de kant van management en directie.

Daar kan ik de meeste waarde toevoegen.

Daarnaast vind ik het belangrijk dat de sfeer op de werkvloer goed is. Dat er gelachen wordt. Open gesprekken gevoerd kunnen worden.

Want laten we eerlijk zijn, het onderwijs is fantastisch maar hartstikke hard werken. Maar met plezier naar je werk kunnen gaan, maakt zo enorm veel goed. Het kunnen zien en voelen dat jouw bijdrage als docent of ondersteuner bijdraagt aan de ontwikkeling van de leerling en student.

Die positieve sfeer is voor mij ook een teken dat iedereen mee is met de verandering en dat zorgt voor blijvend succes.

Mijn achtergrond

15 jaar in het onderwijs

Ik begon als docent, maar na anderhalve maand kwam al snel de vraag, “Wil je teamleider worden?” bij Fontys in Tilburg. Zo ben ik het management ingerold.

Na een aantal jaren met mooie ervaringen, besloot ik een volgende stap te maken. Hierop volgden nog meer mooie management opdrachten in VO, MBO en HBO, bij onder meer opleidingen en/of onderdelen van Fontys in Sittard, Zuyd Hogeschool in Maastricht, Yuverta in Heerlen en Roermond en voor Ons Middelbaar Onderwijs (OMO) in Drunen.

Altijd blijven leren

Bijblijven en nieuwe dingen leren is voor mij een belangrijk onderdeel van mijn werk; het onderwijs staat nooit stil en ik dus ook niet. De leerling verandert, de medewerker verandert, de processen en programma’s waarmee we werken veranderen, dan is het zaak bij te kunnen blijven in deze ontwikkelingen.

Daarom dat ook ik me blijf ontwikkelen op gebied van leiderschap en management, onderwijskundige vernieuwingen als ook op gebied van bedrijfsvoering en procesmanagement.

Ervaring in het bedrijfsleven

Voordat ik de overstap naar het onderwijs maakte – die haast onvermijdelijk was met een familie waarbij de meesten in het onderwijs werkzaam zijn – was ik actief in managementfuncties in zowel het commerciële bedrijfsleven in o.a. Zuid-Afrika, het Midden Oosten en Rusland, als in Interreg-projecten bij NGO’s.

Dit alles na een bachelor en master in International Business in Maastricht.

En dit ben ik ook

Gezinsman als partner van Sandra en papa van Kyan en Cas. Ook privé ben ik ondernemend en actief. Ik ben als echte Limburger actief binnen de carnaval en daarnaast zet ik mij in voor onze gemeente als gemeenteraadslid.

Daarnaast houd ik van sporten; van duiken tot fitness en hardlopen. Met andere woorden: ik ben graag bezig. 

Op zoek naar een interim professional?

Laten we praten over jouw doelen en uitdagingen. Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek via 06 23 68 75 58 of mail naar toine@innovatingexcellence.nl.